sobota, 29 stycznia 2011

Projekt Solarigrafia czyli "Rok z życia Słońca"

Dłuższy czas przypatrywałam się wyczynom i testom solarkowym Snowmana zanim sama spróbowałam cokolwiek w tym kierunku zrobić samodzielnie. Niezwykłe dla mnie było utrwalanie na papierze fotograficznym tak długiego wycinka czasu z naszego życia, o czym świadczyły ścieżki znaczone mozolnie przez Słońce. W końcu uległam namowom Snowmana i zaczęłam zabawę, która dzięki dużej cierpliwości i konsekwencji zrodziła materiał na utworzenie niezwykłego kalendarza. Wypatrzyłam sobie bezpieczne miejsce na balkonie z ciekawym widokiem i co miesiąc zmieniałam puszkę z papierem światłoczułym w środku. Cała akcja trwała przez okrągły rok - 2010. Efekty publikowałam na bieżąco na dwóch portalach fotograficznych: Plfoto i Aparaty Tradycyjne. Zainteresowanie oglądających było bardzo duże i na prośbę kilku osób zdecydowałam się wydrukować na podstawie powstałych zdjęć własny kalendarz. Nakład był niewielki, bo obejmował zaledwie 10 sztuk. Wszystkie zdjęcia, które znalazły się w kalendarzu można obejrzeć na stronie PhotoGataR.


Poza moim kalendarzem indywidualnym równolegle powstał kalendarz prezentujący solarigrafie większej liczby osób właśnie z portalu Plfoto.com. Znalazło się tam również kilka moich prac. Wszyscy autorzy połknęli bakcyla zaszczepionego przez wspomnianego przeze mnie wcześniej Snowmana.



Czas naświetlania solarki może być bardzo różny, może wynosić kilka godzin, kilka dni, pół roku, a nawet rok. Technika jest zadziwiająco prosta i każdy może jej spróbować. Trzeba się jedynie uzbroić w dużo cierpliwości. Tym, którzy chcieli by się dowiedzieć jak wykonać zdjęcie techniką solarigrafii polecam obszerny artykuł. A poniżej prezentuję solarki, które były naświetlane przez pół roku...
AK


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz