środa, 29 lutego 2012

Projekt Solarigrafia, czyli "Kolejny rok z życia Słońca"

Kolejny rok kontynuowałam swój mały projekt solarigraficzny, który polegał na comiesięcznym naświetlaniu papieru fotograficznego w puszce po napoju energetycznym. Dzięki temu powstał swoisty słoneczny kalendarz. Pierwszy robiłam przez przez cały 2010 rok, czego efekty pokazywałam tu na blogu. W ubiegłym roku nie udało mi się utrzymać takiej konsekwencji w regularnym wykonywaniu i wieszaniu puszek, stąd niektóre solarki ilustrują nawet i po dwa miesiące na raz. Zmieniłam też miejsce ich powieszenia i wybrałam aż dwie lokalizacje, więc jest ich w sumie więcej. Wykorzystałam zupełnie inny papier, wcześniej była to fomaspeed, teraz jest przeterminowany kodak polymax. Dzięki temu uzyskałam całkowicie odmienną kolorystykę. Ten kodak bardziej reaguje na wilgoć i daje sporo różnych kolorów. Zmieniłam też skaner ze zwykłego 3w1 na CanoScan 9000f, co też ma wpływ na efekt końcowy. Przy okazji zrobiłam też dwie solarki prawie półroczne - prezentuję je poniżej. A zdjęcia "Kolejnego roku z życia Słońca można obejrzeć na stronie PhotoGataR.
AK

Naświetlane od lutego do czerwca 2011.

Naświetlane od czerwca do grudnia 2011.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz